• يکشنبه ١ مرداد ١٤٠٢-٠٩:٢٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧١٥٣
چمران:163-1

واکنش جدی علیه اقدام صهیونیستی قرآن سوزی/ آمریکا از سرنوشت اعزام تفنگداران به خلیج فارس درس بگیرد

رییس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به تکرار اهانت به قرآن کریم توسط اسلام ستیزان صهیون در کشورهای اروپایی سوئد و دانمارک گفت که قطعاً ریشه این چنین اقدامات به رفتارهای وحشیانه توطئه های رژیم صهیونیستی بر می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران؛ مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای ششم در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه پیروزی خون بر شمشیر و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت سید الشهدا(ع) و 72 تن از یاران باوفایشان، در واکنش به تکرار اهانت به قرآن کریم توسط اسلام ستیزان صهیون در کشورهای اروپایی سوئد و دانمارک گفت: این اتفاق قطعاً برای جامعه بزرگ مسلمانان تسلیت دارد، چرا که این اقدام موهنانه، یک جسارت بزرگ به کل مسلمانان و برترین دین جهان است.
وی با تاکید بر اینکه قرآن سوزی یک توحش قرن بیست و یکمی است، افزود: سوئد برای دومین بار به یک انسان ابله و عقب مانده ی وحشی اجازه داد و حمایت کرد تا به کتاب مقدس مسلمانان اهانت شود و این اقدام باید محکوم شود؛ دنیای اروپا شاید ظاهری تمیز و زیبا داشته باشد اما هنوز بسیاری هستند که در دنیای توحش زندگی می کنند؛ اما بدانند که خداوند بزرگ صراحتاً صیانت و حفاظت قرآن کریم را تضمین کرده است این اعتقاد واقعی ما است.
رییس شورای شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه قرآن یک نور روشنگر است و نزول آن موجب شد تا انسانها از ظلمت رهایی یابند عنوان کرد: این قرآن آمده است تا همین انسانها را به راه راست هدایت کند؛ قرآن کتابی است که اگر بر کوه نازل شود از خشیت الهی تکه تکه خواهد شد؛ اگر بنشینند و فکر کنند میفهمند که این کار عملی پلید، زشت و غیر انسانی خودشان است.
چمران اضافه کرد: این چنین رفتارها موجب خشم مسلمانان در سراسر جهان بخصوص ایران است و انتظار داریم تا همه کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان در خصوص این رفتار وحشیانه واکنش قاطع نشان داده و مقابل آن بایستند.
وی در انتقاد جدی به رفتارهای دوگانه اتحادیه اروپا در خصوص این چنین موضوعات اظهار داشت: چطور است که این اتحادیه به چنین رفتار مغرضانه و وحشیانه که علیه مسلمانان و اعتقادات آنان است واکنشی نشان نمی دهد اما در برابر حمله به سفارت سوئد در عراق واکنش نشان می دهند و اعتراض می کنند، که این ماجرا عقب ماندگی بیشتر آنها را عیان کرده است.
رییس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ریشه این چنین اقداماتی به رفتارهای وحشیانه توطئه های رژیم صهیونیستی بر می گردد، گفت: تنها قرآن است در بین همه کتب آسمانی که از خطر تحریف مصون مانده است، البته تمام کتب آسمانی قابل احترامند و هر نوع جسارتی به آن مستوجب محکومیت است؛ از این رو بروز چنین اقداماتی آن هم در روزهای واپسین حکومت جعلی رژیم اسرائیل برای گمراه کردن افکار عمومی جهان از نابودی شان و دست و پا زدن برای بقا و ادامه کشتار مردم فلسطین برگرفته از سیاست های وحشیانه و خصمانه آنان است.
وی با اشاره به برگزاری مراسمات عزاداری در ایام محرم الحرام و تجمع شیرخوارگان حسینی(ع) در سراسر کشور در روز جمعه گذشته اظهار کرد: این تجمع باشکوه که در مصلاهای بزرگ سراسر کشور و در مصلی تهران برگزار شد، حرکتی بزرگ و عاطفی بود که امیدواریم نسل آینده ما نسل حسینی و پیروی از مسلک ایشان و یارانشان در وجود همه ما نهادینه شود.
چمران در ادامه به شهادت ماموران امنیت ایران اسلامی که اخیرا به دست اشرار به فیض شهادت نائل شدند، اشاره کرد و گفت: اخیراً دو تن از ماموران مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی در استان کهگیلویه و بویر احمد توسط قاچاقچیان به شهادت رسیدند؛ که رسیدن به مقام شهادت را تبریک و تسلیت می گویم و امیدواریم تا بتوانیم به جایی برسیم که با قوت و قدرت بیشتری در برابر سوداگران مقابله و ایستادگی کنیم.
وی با اشاره به گنده گویی های دولت امریکا در خصوص اعزام تفنگدار به منطقه خلیج فارس اذعان کرد: اینکه گفتند به منطقه خلیج فارس تفنگدار می فرستیم باید بگوییم که یکبار فرستادند و دستگیر شدند و دیدیم که چگونه می گریستند؛ آمریکایی ها هنوز در توهم کدخدایی جهان و عظمت قدرت سابق خود هستند که زمانی اگر حضورش در خلیج فارس محرز می شد کشورهای حاشیه سر تعظیم فرود می آوردند؛ گویا هنوز هم با تجربه های تلخی که دارند نمی دانند در خلیج فارس جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و قدرت کامل و بدون هیچ هراسی در مقابل هر تعرضی ایستادگی و آمادگی مقابله دارند.
رییس شورای شهر اضافه کرد: قطعاً اگر این تفنگداران دست از پا خطا بکنند اولا به سرنوشت تکراری دوستان سلفشان دچار خواهند شد و همه حوادثی که بر آنها گذشت را سخت تر تجربه خواهند کرد.
چمران در پایان ضمن اشاره به نصب پرچم سیاه مزین به نام اباعبدالله الحسین(ع) بر فراز تپه های عباس آباد اشاره کرد و گفت: برافراشته شدن این پرچم به معنی یکپارچگی و اتحاد میان ملت و همه دستگاه های دولتی و حکومتی است تا در برابر دشمنانی که هرروز با ترفند های خبیثانه علیه انقلاب و جمهوری اسلامی و توطئه می کنند هوشمندانه و با قدرت و صلابت ایستادگی کنیم.
 
برگزاری جلسه مشترک اساتید دانشگاه، شهردار تهران و اعضای شورا برای بررسی ایمنی ساختمان‌ها
مهدی چمران در حاشیه یکصد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارشی از سازمان سرمایه‌گذاری ارائه خواهد شد، اظهار کرد: وضعیت کلی سرمایه گذاری در شهرداری تهران ارائه می‌شود و امیدواریم همچون گذشته نباشد که سرمایه‌گذاری‌ها به دادگاه منجر شود.
وی با اشاره به ارائه گزارش حسابرسی شرکت مترو در این جلسه خاطرنشان کرد: نامگذاری معابر و تعیین تکلیف باغات نیز در این جلسه انجام می‌شود.
چمران با بیان اینکه جلسه‌ای با اساتید دانشگاه، شهردار تهران و کمیته عمران شورا برگزار شد، تصریح کرد: ساختمان‌های بلندمرتبه و سپس کوتاه ‌مرتبه‌تر از جهات آتش‌نشانی و پایداری بررسی می‌شود؛ بسیاری از ساختمان‌ها به عنوان ناپایدار معرفی شده و برخی را به دادستانی نیز اعلام کرده‌اند.
وی همچنین تصریح کرد: کارهایی که صورت می‌گیرد متاسفانه با علاقه و انگیزه خالصانه نیست و مجریان برای هر متر مبلغی می‌گیرند تا ساختمان بسازند؛ مرتبا باید نظارت بر ساخت صورت بگیرد کما اینکه در گذشته این چنین بود، وقتی به همه فشار آورده شود که همه ساختمان‌ها مجری داشته باشد ناچار می‌شوند مجری پیدا کنند تا تنها یک امضا بزند و به همین دلیل مجری واقعی نیست.
چمران تاکید کرد: اگر جدی و واقعی باشد بایستی حتی شماره تیرهای آهن با نقشه‌ها چک شود تا ببینند تطابق دارد یا خیر؟ باید تکنولوژی ساختمان با تکنولوژی روز جلو برود تا به نظارت‌های غیر واقعی برخورد نکنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قرار نبود بازدیدی از اتوبوس‌ها صورت بگیرد، یادآور شد: شرکت اتوبوس برنامه‌ریزی کرد که اتوبوس‌ها را در فضایی به اعضای شورا نشان دهد اما ضرورتی بر این اقدام وجود نداشت، ما می‌دانستیم که اتوبوس‌ها آمده و اتفاق جدیدی نیست؛ قرار شده اتوبوس‌های جدیدی که وارد می‌شود مورد بازدید قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه اتوبوس‌های دو کابین کولر دارند و سعی می‌شود که نگهداری صورت بگیرد و مردم بتوانند استفاده کنند، گفت: اتوبوس‌ها عموما کولر نداشتند و در دوره چهارم اتوبوس‌های کولردار خریداری شد، مترو بدون کولر نمی‌تواند کار کند و به اجبار و حتما باید کولر داشته باشد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: